Saturday, February 13, 2010

Manusia terpantas di dunia

Siapa manusia terpantas di dunia? Kalau anda jawab Usain Bolt, tidak salah.100 meter dialah yang terpantas di muka bumi. Buat masa sekarang pesaing-pesaingnya umpama jogging dan selalu tertinggal jauh di belakangnya. Tapi gelaran terpantas di dunia bukan saja milik Usain Bolt. Beberapa orang juga mencatatkan dirinya sebagai yang tercepat di dunia juga.

Manusia terpantas di dunia (litar 100m)
 

Usain Bolt, pelari berasal Jamaica, merupakan pemegang rekod manusia terpantas di dunia di litar balapan 100 meter (dan 200 meter). Di litar 100 meter di Kejuaraan Dunia Athletic di Berlin Ogos 2009 baru-baru ini Bolt memecahkan rekod atas namanya sendiri dengan waktu 9,58 saat. Catatan waktu ini lebih cepat 0,11 saat dari rekod lamanya yang dicatat tahun lalu di olimpik Beijing.


Petembak Terpantas di Dunia - Revolver 5 Tembakan dalam 0,57 Saat
Boleh jadi inilah koboi paling gila di barat. Jerry Miculek adalah seorang pelatih tembak laju yang berpengalaman dengan semua jenis senjata api. Dia tercatat sebagai petembak revolver paling laju di dunia dalam masa 0,57 saat. Buat masa sekarang ini, Miculek memegang 5 rekod dunia dalam pertandingan menembak revolver. Isterinya Kay Clark Miculek juga adalah seorang petembak dan merupakan juara nasional dan menjuarai beberapa kejuaraan dunia. Lihat video YouTube aksinya di bawah ini:

 

Tangan Terpantas di Dunia - 6,21 Saat

Steven Purugganan adalah pemegang rekod dunia menyusun dan memindahkan gelas dalam masa 6,21 saat yang menunjukkan betapa cepatnya tangannya. Lihat video luar biasa dari seorang budak berumur 10 tahun di bawah ini: 
 


Penyusun Kubus Rubic Terpantas - 12,34 Saat
Peyusun kubus Rubik terpantas di dunia adalah "Macky" Makisumi. Dia adalah juara dalam beberapa pertandingan rekod dunia speedcubing. Rekodnya di 2x2x2 Speedsolve adalah 2,82 saat dan di 3x3x3 dalam 12,11 saat! Perhatikan video di bwah ini:

 

Kerani Terpantas di Dunia - 100 Stamps dalam 20Saat
 

Membuka Penutup Botol Terpantas- 300 Botol dalam 1 Minit 47 Saat
 
Waktu terpantas membuka 300 penutup botol bir dilakukan satu team yang terdiri dari 3 orang dengan masa 1 minit 47 saat. Team ini diketuai oleh Alois Unertl. Untuk gaya relay, setiap ahli kumpulan membuka 100 botol, dan setelah selesai ahli berikutnya mula membuka penutup botol lain. 

 


Pelempar Pisau Terpantas - 3 Pisau dalam 0,97 Saat



Terpantas di Dunia untuk Bertepuk Tangan - 14 Tepuk Tangan per Saat
Kent French, mempunyai teknik sendiri untuk bertepuk tangan dengan menggabungkan gaya uniknya sendiri dengan tangkas dan daya tahan. Dia mencatat rekod tepuk tangan terbanyak dalam satu minit - sebanyak 721 kali tepuk tangan! takde keje betul..~



Reload Senjata Terpantas
 

Penyeluk Saku Terpantas di Dunia 
Bob Arno sering tampil di acara-acara television Amerika untuk ketangkasannya itu. Di acara Late Night with David Letterman (Desember 1983) dia mencuri wallet dan jam kesayangan Letterman . Pernah juga tampil di Just for Laugh-nya HBO tahun 1989 dan beberapa kali di acara 20/20 di stesyen ABC..

 

No comments:

Post a Comment

Thanx for visitin my page..kalo sudi drop your comment..nice,tenkiu ('',)